ADRESLERİM

ADRESLERİM

28 Eylül 2008 Pazar

YALANCI BEYTİ&TAVUK GÖĞÜSLÜ GÜLLAÇ tarif no:102

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:102
TARİF GÖNDEREN:http://sofraozlemi.blogspot.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

YALANCI BEYTİ&TAVUK GÖĞÜSLÜ GÜLLAÇ VE HAYIRLI KANDİLLER.

Kaç gündür bilgisayarın başına oturmamışım ve ben bunun farkında değildim nedense.Bugün kandil dolayısıyla mail ve mesaj yazmak üzere oturunca pc başına anladımki tarif verme zamanı gelmiş te çatmış:)
Hepinizin Kadir gecesi mübarek dualarınızın kabul olması dileğiyle.Nice hayırlı kandillere inşallah.Bu güzel tarifleri iftar bereketi etkinliğini düzenleyen http://hobievigardenya70.blogspot.com/ a gönderiyorum.
Şimdi gelelim nefis yalancı beytiye..Uzun zamandır hemen hemen her blogta görüyordum..En kısa zamanda yapmam gerektiğini de söylüyordum..ama ancak 2 gün önce gelen misafirlerime kısmet oldu..Bu kadar geç kaldığım için bu yemeği yapmakta, hayıflanım durdum malesef..Yemeklerin arasında favori ve gözdeydi .Benden söylemesi;)
Bu nefis tarifi Saniyesultan dan aldım.Fakat ben sadece görüntüyü aldım diyebilirim..Tarifi kendimce değiştirdim..Oldukça da leziz oldu.

YALANCI BEYTİ



MALZEMELER

İnegöl köftem de kullandığım malzemeler
1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma (içindeki yağ ve et oranı inegöl köfte için çok uygun olduğundan özellikle bu tip kıyma çektirin.)
Yarım su bardağı çekilmiş kuru ekmek içi (galeta unu da olabilir.)
Yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı limon suyu
2 adet orta boy soğan (rendelenmiş)
Arzu ederseniz yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz.
3 yufka
1 çay bardağı eritilmiş tereyağı
Üzerine;
500 gr yoğurt
1 diş sarımsak
domates sosu yada domates salçası
Az sıvıyağ

YAPILIŞI

Kıymaya, çekilmiş ekmek içi galeta unu, su ve tuz ekleyin. Hepsini 10 dakika yoğurun. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirin. Ertesi gün sabahtan karbonatı ve limonu bir bardağın içinde karıştırın. Köpüren karışımı kıymanın üzerine dökün. Soğanları rendeleyin ve köftelere katın. Bu aşamada isterseniz kaşar peynirini de ekleyin ve hepsini iyice yoğurun.Uzunca parmak köfteler hazırlayın. Her bir yufkayı 8 eşit parçaya bölün.Hazırladığınız uzun köfteleri yufkaların genis kısmına uzunlamasına yerlestirin.Sigara böreyi gibi sarın.Ortasından verev kesip,fırın tepsisine dizin. Eritilmis tereyağı üzerine gezdirip 200 derecede fazla kurutulmayacak sekilde pişirin. Sosu icin ,domates rendesi veya salçayı tereyağ ile suyunu çekmeyecek şekilde pişirin. Sarmısağı döverek yoğurta katıp,tuzunuda ilave edip karıştırın. Yalanci beytiyi servis tabağının kenarlarına dizin.Ortasina sarmısaklı yoğurdu ve domates sosunu dökerek servis yapın.

TAVUK GÖĞÜSLÜ GÜLLAÇ



Bu tarifi Özgül abla dan aldım.Misafirlerim 12 kişi olduğu için ben 3 ölçü fazla yaptım..Sütlü güllacı sevmeyenler varsa bide bu şekliyle deneyin.İki lezzeti bir arada bulabilirsiniz..
Hayırlı kandiller..

MALZEMELER
4 porsiyon icin olculer
4 yaprak gullac
1 paket Dr.Oetker tavuk gogsu
2 su bardagi sut
2 yemek kasigi tereyag
1.5 su bardagi kiriklanmis ceviz•
1 kahve fincani gul suyu (Ben kullanmadım.
Serbet icin:
2 su bardagi seker
2 su bardagi su
Yapilisi:
Tavuk gogsunu sut ile karistirarak pisirelim(kivami biraz oldugundan kati olacak)biraz iliyinca tereyagini ilave edip mikserle cirpalim.kucuk bir kaseye bir yaprak gullaci suyla islatalim.Daha sonra ikiye katlayip disa tasacak sekilde yerlestirelim.Önce bir miktar ceviz daha sonra tavukgogsunden 4/1 bolumunu kasenin icine koyup disa tasan gulac yapragini kapatalim (bohca kabatir gibi)borcama kaseyi ters cevirelim.Diger gulac yapraklara da ayni islemi tekrarlayalim. Ilik serbeti ve gulsuyunu uzerine gezdirerek dokelim kalan cevizleri gulaclarin uzerine serpistirelim..Soguduktan sonra tabaklara koyup servise sunalim.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar