ADRESLERİM

ADRESLERİM

30 Ağustos 2011 Salı

119.Tarif Falafel


Canım benim,adını çok duydum,yemek kısmet olmadı,yapmaya da cesaret edemedim doğrusu,senin anlattıklarından sonra denemeye karar verdim,yarın yapabilirim.Ellerin dert görmesin,katılımın için teşekkür ederim

Cafeze’ye gitmek isteyenler TIKLAYINIZ

Malzemeler :

  • 600 gr nohut bu miktar aksamdan islatilmis ve süzülmüs halidir (hazır konserve de olabilir)

  • 1 kuru sogan

  • 3 dis sarimsak

  • 1 yemek kasigi kimyon

  • 1 yemek kasigi kisnis

  • 1 yemek kasigi tuz

  • 1 çay kaşığı karbonat

  • 1 çay kaşığı tarçın

  • yarim çay kaşığı karanfil

  • maydanoz

  • Un ve galete unu (orjinal tarifinde yok ama ben biraz ekledim)

  • kizartmak icin sivi yag

Hazırlanışı:

Nohutu yikayip aksamdan islatin. Süzülmesi icin bekletin geri tüm malzemeyi rondoya koyup iyice çekelim. Ben biraz galete ve un ekledim. Aslında orjinalinde yok, böylelikle dağılmamasını garanti altına almış oldum. Daha sonra cevizden biraz büyük köfteler hazirlayip kizgin yagda kizartin.

sos malzemesi ise söyle

  • yaklasik 300 gr yogurt

  • 2 yemek kasigi mayonez

  • 2 dis sarimsak

  • 1 kahve kasigi nane

  • 1 cay kasigi cöri

  • tuz

Tüm malzemeyi karıştırın isteğe bağlı olarak köftenin üzerine döküp afiyetle servis yapın.

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar