ADRESLERİM

ADRESLERİM

16 Aralık 2010 Perşembe

Soğanlı Yumurta ve Dürüm


Blog sahibi arkadaşlarımı geziyordum,birinde soğanlı yumurta aşkı anlatılıyordu,mest oldum,soğa kokuları burnuma kadar geldi:))
Hemen dolabıma koştum,kek için ayırdığım yumurtalarım vardı,onları çıkardım.Son bir tane kalan soğanımı ve fındık yağımı alıp ocağın başına geçtim.
Yağı tavaya alıp,minik minik doğranmış soğanlar şeffaflaşana dek soteledim,yumurtaları kırdım,az tuz attım,güzelce pişirip altını söndürdüm.
3 yıldır yufka ekmek kullanıyorum,bir tanesini servis tabağına yerleştirdim,ortasına yumurtaları ekledim.Biraz isot,biraz acı pul biber,biraz kekik ilavesiyle dürüm yaptım.Yanına sıcak bir fincan çayımı aldım.
İtiraf etmeliyim ki muhteşem oldu,şimdiye dek neden keşfetmedim diye kızdım kendime...inanın denemelisiniz.

  • Bu arada; dürüm yaparken arasına ne koyarsanız koyun alt kısmını içe kıvırıp sonra dürüm yapın ki içine koyduklarınız düşmesin ya da akmasın....
  • Mısır özü yağı kullanıyorsanız,ABD de GDOlu mısır üretimi arttırılmış ve bu ürünlerin ABD içinde kullanımı yasakmış,en büyük alıcısı biz olduğumuzdan mısır konserveleri,mısır nişastası ve mısırözü yağları gibi içinde mısır olan ürünlerin tüketimi bilinçli tüketici tarafından alınmamaktadır,haberiniz olsun...
  • Eskiden soğanlar iyice kavrulur neredeyse pembeleştireceğiz diye yakma riskine girerdik,artık şeffaflaşana dek sote etmenin daha sağlıklı olduğu keşfedildi,mutlaka değiştirmelisiniz eğer değiştirmedinizse....
Resmi yok ,çünkü aklımıza gelmeden yemişiz canım oğluşumla,tabi onun dürüm acısız oldu.Dinazor resmimiz oğlumdan,söz anne bir dahaki sefere resmini çekmeden yemeyeceğim oldu:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar