ADRESLERİM

ADRESLERİM

24 Eylül 2008 Çarşamba

şekerpare tarif no:62

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:62
TARİF GÖNDEREN:http://hayriye73.blogcu.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

Şekerpare - 2.iftar bereketi etkinliği


Sevgili arkadaşım http://hobievigardenya70.blogspot.com/ tarifimi yolluyorum kolay gelsin diyorum... sevgiler....
Canım nasıl tatlı istemişti bir bilseniz, temizlikte yapıyordum, daha önce bu tarifi portakal ağacında görmüştüm, hemen yaptım tatlıyı fırına attım, temizliğe devam dedim ve öyle nefis bir tatlı oldu ki tavsiye ederim, arkadaşımada teşekkür ederim, tarifi aynen aldım, şöyledir ...

malzemeler:

  1. şekerpare için:
    • 1 paket margarin, oda sıcaklığında
    • 1 su bardağı pudra şekeri
    • 4 yemek kaşığı irmik
    • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
    • 2 yumurta
    • 4 su bardağı un
    • 1 paket vanilya
    • 1 paket kabartma tozu
  2. şerbeti için:
    • 3 su bardağı şeker
    • 4 su bardağı su
    • yarım limonun suyu
  3. üzerlerine:
    • fındık içi

Şekerparelerin hazırlanması:
1. 1 paket yumuşak margarin, 1 su bardağı pudra şekeri, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi, 2 yumurta, 4 su bardağı un, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozunu karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. (unu her zamanki gibi azar azar ekleyin.)
2. Hamurdan kurabiye yapar gibi küçük parçalar alıp hafif düzleyin. Hepsini tepsiye dizip üzerlerine birer fındık yerleştirin.
3. Önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Şerbetin hazırlanması:

1. 3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatın. Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatın.
2. Ateşten alıp ılıtın.
3. Şekerpareler piştiği zaman fırından çıkarıp 3 dakika bekletin. 3 dakika sonunda ılık olan şerbeti (püf noktası; şekerpareler sıcak, şerbet ılık olmalı) şekerparelerin üzerine gezdirin.
4. Tepsinin üzerine başka bir tepsi kapatıp servis yapacağınız zamana kadar bekletin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar