ADRESLERİM

ADRESLERİM

21 Eylül 2010 Salı

Portakallı Pırasa


Muhteşem bir lezzet kesinlikle,pırasa baştacımdı ama bu hali ile daha da muhteşem olmuştu.Tarif hobievigöznurundan,kendi elleriyle yapmıştı annem için sağolsun,tarifini kendisinden alıp yayınlayacağım,denemeye değer bir tarif.
Uzmanlar pırasanın mide-bağırsak rahatsızlıkları, deri hastalıkları, damar sertliği için faydalı olduğunu söyleyerek,pırasa yemeği bağırsakları yumuşatıp peklik gideriyor,prasa çorbasının ise böbrekleri çalıştırarak bol idrar söktürdüğünü ve vücutta birikmiş üre asidi ve ürat tuzlarını dışarı attığını ifade ediyor.

İçerdiği potasyum, demir, kalsiyum mineralleri ve özellikle yüksek orandaki lifi nedeniyle önemli bir besin maddesi oluşunun yanı sıra;pırasa şurubu göğsü yumuşatır ve öksürüğe iyi gelir. Güçlü bir balgam söktürücüdür: Bunun için pırasanın beyaz ve yeşil kısımları ince ince kıyılarak suda iyice kaynatılıp süzülür. Böylece elde edilen şuruptan günde 2-3 bardak içilir.

Ayrıca pırasa idrar söktürücüdür. Sindirimi kolaylaştırır.

3 yorum:

  1. kış aylarında yemeği ,böreği ve kavurmasını yapıyorum şu portakal olayı ilgimi çekti bekliyorum tarifi . öptüm canım.

    cennet mekanında güzel evlerine kavuşan tüm gidenlerimiz nurlar içine olsun.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım, uzun zamandır yoktum yeni döndüm artık buralardayım okullar başladı işere koyuluruz.
    Pırasaya da bayılırım takipteyim.Tarif bekliyorum.
    Güzellkleri paylaşmada buluşmak üzere sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  3. Etkinliğe katılımından dolayı çok teşekkür ederim canım...
    Nefis bir tarif daha önce hiç portakallı pırasa denemedim
    değişik bir tarif ellerine sağlık....
    Bu tarifnle etkinliğe katıldığına dair link verirsen sevinirim...
    Tarifin bu hafta içinde yayında olacak gelen tarifleri sırasıyla yayınlıyorum ....
    Teşekkürler..........

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar