ADRESLERİM

ADRESLERİM

1 Mart 2011 Salı

55.Tarif Böğürtlen Soslu Cheescake



Sevgili arkadaşım bu baştan çıkarıcı tarifini de sağolsun paylaştı bizimle,ellerine sağlık nefis gözüküyor gerçekten,iyi bir hafta diliyorum,güzellikler kendisinden ayrılmasın,sevgiler

Hayat Cafe deki diğer güzel tarifler için BURADAN da geçebilirsiniz

Malzemeler
1 pk burçak bisküvi ( ben en küçük kalıpta yaptığım için malzemeler yarım ölçü )
50 gr tereyağ

İç dolgusu için

300 gr labne
100 gr krema
2 yumurta( eğer tam ölçü yapılıcaksa 3 yumurta )
Yarım su bardağı şeker
1 buçuk yemek kaşığı un
1 pk vanilya

Üzeri için hazır böğürtlen sosu kullandım.

Kendiniz yapmak isterseniz 1 su bardağı böğürtlen ve 3 yemek kaşığı şekeri ve 1 silme yemek kaşığı nişastayı muhallebi yapar gibi karıştırarak pişirin.Sonra blendırdan geçirip kullanabilirsiniz.

Hazırlanışı


Biskivileri toz haline getirdikten sonra erimiş tereyağınla birlikte yoğurur gibi karıştırın ve yağlı kağıtla tabanını kapladığınız kalıbınıza bastırarak bisküvileri döşeyin ve kalıbı buzdolabına kaldırın.

Ayrı bir kapta oda sıcaklığındaki yumurtaları,labneyi ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.Ununu ve vanilyasınıda serpip tekrar çırpın.En son yine oda sıcaklığındaki kremasınıda döküp çırptıktan sonra pişerken çatlamaması için karışımın olduğu kabı içindeki hava kabarcıklarının çıkması ve patlaması için tezgaha sertçe dört veya beş kez vurun ve karışımı dolaptan çıkardığımız kalıbın içine dökün.
Önceden ısınmış fırında 160 derecede pişirin.Yine çatlamaması için fırının içine ısıya dayanaklı küçük bir kap dolusu su koyun ve çok sık fırını açıp kapatmayın.Ben 40 dakika pişirdim ama bu fırına göre değişir.Üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirdim.Kabı salladığımda ortası hafif sallanıyordu fırını kapattım ve içinde ılıyana kadar beklettim.

Keki fırından çıkarmadan içinde soğumaya bırakın.Sonra kendiniz sosu hazırlamışsanız sos soğuduğunda kekin üzerine dökebilirsiniz veya serviz ederkende dökülebilir.

Keki en az 6 saat dolapta dinlenmeye bırakın.En güzeli 1 gece dolapta bekletmek daha lezzetli oluyor.


Ertesi gün dolaptan çıkarıp kalıbından yavaşça çıkarın ve dilimleyerek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar