ADRESLERİM

ADRESLERİM

27 Nisan 2011 Çarşamba

Elmalı İrmik Helvası

Helva canavarı olarak geçmiş bir çocukluk ve gençlik dönemim vardı.Çerkez olan annem hamur işleri,helvalar,tatlılar ve daha bir çok şey konusunda uzman olduğu için bunun tek kabahatlisiydi:))Her şeyi göz kararı yapardı ama ölçü hep tutardı.Ortaokul yıllarında mutfağa merak başladığında elime kağıt kalemimi alıp anneme koşmuştum,ben de onun gibi güzel yemekler yapmak istiyordum,bunu anneme de söyledim,bana gülümsedi ve tarifi çok kolay demişti,malzemeyi göz kararı koyacaksın içine sevgi ekleyeceksin,gerisi olur demişti.Bu karar nasıl olacaktı hiç yapmamış biri olarak,işte mühim olan da bu durumdu.Yıllarca tarifler üzerine bir çok dergi ve kitap biriktirdim,denemelerde bulundum,tarif defterleri oluşturdum,sonra bir gün baktım ki,göz kararı denilen şey bende de oluşmaya başlamış.Zaman ve merak gerekliymiş.

Türk kahvesi denemelerimin yanın da helva denemelerim ve sütlaç denemelerim de oluyor,farklı tatlarla deniyorum sürekli ve keşiflerde bulunmak hoşuma gidiyor.Vanilyalı,sade,tarçınlı,kakaolu,çikolatalı ya da nescafeli türk kahvelerinin hepsi bence başka güzel oluyor,içecekler kategorisine hepsini toplamaya başladım.İrmik ,mısır unu ya da un helvasını,tarçınlı,kakaolu,damla çikolatalı,kaşar peynirli ,pudingli ve elmalı denedim hepsi çok farklı ve güzel bir lezzet oldu,tavsiye ederim.Helvalar kategorisin de hepsini toplamaya çalışıyorum.

Bugün elmalı irmik helvasını sizlerle paylaşmak istiyorum.İrmik helvası denilince süt ve tereyağ geliyor aklıma,vazgeçilmez üç lezzet bir arada muhteşem oluyor.Yapımı çok kolay,her şey gözkararı ama kızım ve müstakbel gelinim bir de sizler için malzemelerini ölçülendireceğim.

MALZEMELER

  • 2 su bardağı irmik
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket margarin(ben tereyağ ile yapıyorum,daha güzel oluyor.)
  • 1-2 elma rendesi
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Süslemek için fındık,fıstık,ceviz ya da hindistan cevizi

YAPILIŞI

Tereyağını teflon tenceresine alıyoruz,büyük bir kısmı eridiğinde irmiği ilave ediyoruz.İrmik kuru kaldıysa biraz daha yağ ilave ediyorsunuz eğer yağı göz kararı ekliyorsanız,çok yağ içinde yüzüyorsa irmikler irmik ekleyebilirsiniz.İrmikler renk değiştirmeye başlayınca ,elma rendesi de ekliyoruz,irmik koyulaşmadan şekeri ekliyoruz.Elmalı biraz da pişmiş sevenler irmikle de ilave edebilirler.Şeker ile çevirmeye devam edilir.Altlarında koyulaşma başlamak üzereyken süt ilave ediyoruz.Karıştırarak sütü çekmesini sağlıyoruz.Tarçın ekliyruz.Kapağını kapatıp,10 dk dinlendiriyoruz.

Servis şekli size kalmış,ister kek kalıbında soğutup,dilimleyebilirsiniz,ister kaşıkla,ister tepside dilimleyerek servis yapabilirsiniz.Servis yapmadan önce süslemeyi unutmazsak ekstra lezzet elde etmiş oluruz.

Afiyet olsun…

1 yorum:

  1. canım merhaba,helva harika,ellerine sağlık :) seni blog açma hikayesi konusunda mimledim haberin olsun,cevabını merak ediyorum,sevgiler,selamlar :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar