ADRESLERİM

ADRESLERİM

23 Eylül 2008 Salı

Kabaklı Peynirli Boşnak Böreği tarif no:39

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:39
TARİF GÖNDEREN:http://bulbulunyeri.blogspot.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

Kabaklı Peynirli Boşnak Böreği


hobievigardenya70.'in ev sahipliğini yaptığı "2.İftar Bereketi Etkinliğine "
tarifini Sahrap SOYSAL’dan aldığım kabaklı peynirli Boşnak böreği ile katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
3 adet hazır yufka
1 su bardağı su
½ su bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta sarısı
Bir tutam sevgi

İçi için
2 adet kabak
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 adet taze yeşil soğan(ben koymadım)
3 adet yumurta
1 su bardağı lor peyniri
1 çay kaşığı tuz, karabiber

Yapılışı
İçini hazırlamak için rendelenmiş kabak, süt ve unu bir kapta iyice çırpın.
Baharatlarını ve ince kıyılmış soğanları ekleyin.
Çırpılmış yumurta ve peyniri de ekleyip, malzemeleri iyice karıştırın.
Yufkaların her birini 4’ e bölün ve hazırlanan içi geniş tarafına yerleştirin.
Sigara böreği gibi sarın ve yağlanmış orta boy tepsinin tam ortasından başlayarak gül şeklinde sarın.
Diğer yufkalara da aynı işlemleri yapın ve ortada ki parçanın etrafına bitişik şekilde sararak, yuvarlak börek elde edin.
Suyu ve sıvıyağı bir kasede karıştırın, böreğin üzerine gezdirin.
30 dakika böreğin sosu çekmesini bekleyin ve üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp, susam ve istenirse çörek otu serpin.
Önceden ısıtılmış fırında üzeri pişene kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar