ADRESLERİM

ADRESLERİM

25 Şubat 2011 Cuma

44.Tarif Tiramisudan Toplar



Sevgili arkadaşım,sabah bir geldim bir daha çıkamadım,farklı ve güzel tariflerin için ellerine sağlık,bu güzel tarifi bizlerle paylaştığın için ve beni yalnız bırakmadığın için de ayrıca teşekkür ederim.Ben tiramisu tarifini de hatırlatmak için link vererek aldım umarım sakıncası yoktur.Hayatın da her şey umarım istediğin gibi olur,sağlık,sıhhat,mutluluk seninle olur,sevgiler

Humeyra'nın Yeri adresindeki birbirinden güzel tarifler için Tıklayınız.

Tiramisu yaptığım zaman 1-2 dilim artmıştı. 2 kişi bitiremedik tabi haliyle. Artan tiramisuya biraz muz doğrayıp, 1 kaşık pudra şekeri ekleyip, 1 avuç kadar da damla çikolata karıştırıp minik top şekilleri verdim. Bir kısmını cevize, bir kısmını çikolataya, bir kısmını da hindistan cevizine buladım. İşte bu kadar. Afiyet olsun.



Bu arada arkadaşımın Tiramisu Tarifi

Malzemeler:
2 Su bardağı süt
1 Su bardağından az şeker (3/4 Su bardağı)
2 Kaşık tepeleme un
1 Yumurta
2 Kaşık tereyağ
200 gr labne
1 Paket vanilya
1 Paket kedidili bisküvisi (Bir pakette 24 tane var.)

Islatmak için:
2 Silme yemek kaşığı instant kahve (nescafe)
2 Silme yemek kaşığı türk kahvesi
1 Su bardağına yakın su

Üzerine:
Kakao
Nesquik çikolata sosu

İlk iş, süt, şeker ve unu bir tencereye alıp karıştırarak pişirmeye başlıyoruz. Un eriyince çırpılmış yumurtasını ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz. Krema kaynayana kadar pişiriyoruz. Tencereyi ocaktan alıp tereyağını ekliyoruz. Tereyağı eriyene kadar mikserle çırpıyoruz. Krema ılınınca labneyi ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz.
Bir tabakta suyun içinde kahveleri eritiyoruz.
Ufak kare borcam kabımı kullandım ben tiramisuyu yapmak için, bir kenarı 23cm falan sanırım.
Kedidillerini kahveli suya batırıp batırıp borcama diziyoruz. Alt sırayı dizdikten sonra üzerine krema döküyoruz. Sonra yine kedidillerini sılayıp ikinci katı çıkıyoruz. Tabi suda çok bekletirseniz kedidilleri eriyiveriyor. Çok bekletmeyin. Üzerine yine krema döküyoruz. Onun üzerine de bolca kakao serpiyoruz. Çok az da türk kahvesi serptim, tadı olsun diye. 3 bisküvi ve biraz krema arttı. Onları da 2 kup bardağına porsiyonluk hazırlayıverdim. Buzdolabında 4-5 saat soğudu mu servise hazır. 1 gün beklerse daha da güzelleşiyor. Kızkardeşim servis ederken üzerine çikolata sosu sıkıyor. Çok şık oluyor. Size de tavsiye ederim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar