ADRESLERİM

ADRESLERİM

7 Mart 2011 Pazartesi

65.Tarif Barbili Pasta


Bu tarif te benden arkadaşlar,yapımı zevkli bir tarif,üstelik göründüğü gibi zor değil,korkutmasın görünüşü kesinlikle...

Uzun zamandır denemek istiyordum,bayağı tarif aradım,en basit şekliyle alışkın olduğunuz kekten yapın,dar tepsiye koyarsanız kabarık oluyor,tam orta kısmını bardak ile çıkarın,yani ortası delik olacak,arasını 1 ya da iki kesin,aralarına kremasını koyarak katları üst üste koyun,en üstünü de krema ile kaplayın.Barbiyi streç filme sarın,ortadaki delikten yerleştirin,şeker hamurunu oklava ile açın,pastanızı kaplayın,barbiye elbise yapın,ben gelin yapmaya çalıştım,şeker hamuru hazır geldi izmitten,şeker hamurları için desenli merdaneler var,onlardan da alıp daha güzel ve profosyonel şekiller vermek mümkün,gerisi size kalmış.

Benim yaptığım kek ve krema malzemesini kullanmak isteyenler için

MALZEME

3 yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

erimiş margarin

kabartma tozu

vanilya

un

KREMA

5 su bardağı süt

2 yemek kaşığı un (buğday ya da pirinç)

2 yemek kaşığı nişasta

4 yemek kaşığı şeker

yağ

krem şanti

YAPILIŞI

Kek için,yumurtaları 5 dk çırptım,şeker ekledim,iyice köpürüm malzeme iki katına çıkana dek çırptım,şeker kristalleri kalmayacak işlem sonunda,kalan malzemeleri ekledim.Kıvama gelince yağlı tepsiye döküp,fırına verdim,fırını çalıştırdım.Kokusu çıktıktan 5 dk sonra altını kapattım.

Kremayı krem şanti ve yağ hariç pişirdim,kıvama gelince ocaktan aldım,krem şanti ve margarin ekledim,iyice çırptım.

Pastanın yapım aşamalarını yukarıda yazmıştım ,acemi işi ama olsun,yine yapacağım,bu sefer kremalı olacak

Afiyet olsun

http://cafemis.blogspot.com

http://gardenya70.wordpress.com

2 yorum:

  1. kızımın ilk doğum günü yaklaşıyor... böyle bir tarif görmem çok iyi oldu.... inşallah ben de yapabilirim....duvak da olaya gizem katmış....

    bebegimincicileri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. şahane lmuş yapanların ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar