ADRESLERİM

ADRESLERİM

24 Mart 2011 Perşembe

Duble Açma


Herkesin bir mayalı hamur tarifi vardır.Ben klasik mayalı hamur hazırlıyorum.Hamur kabarınca şekil verip yağlı tepsiye diziyorum,yumurta ve susamdan sonra yarım saat bekletiyorum.Fırını çalıştırıp içine koyuyorum,bir kaç katı olduğu gibi pofuduk ta oluyor.

Poğaça,börek,pizza,açma,simit ,paskalya çöreği ve daha bir çok şeyi bu hamur ile yapabilirsiniz .Hamuru iki şekilde hazırlıyorum.

ELDE HAMUR MAYALAMA

MALZEMELER

4 sb un

2 şeker kaşığı kuru maya

1 ½ şeker kaşığı(1.5) tuz

3 şeker kaşığı toz şeker

Yarım çay bardağı sıvıyağ

Aldığı kadar su veya süt

Not:Süt ile muhteşem oluyor,süt yoksa mecburen ılık su kullanırsınız.İnstant maya ise hepsini aynı anda kullanıyorsunuz.Unun ortasına sıvıları kenarlarına da birbirini görmeyecek gibi kuruları koyduktan sonra yoğuruyoruz,eğer kuru maya ise ılık suda şeker ve tuz ile kabartıp kullanıyorsunuz.

MAKİNE DE HAMUR MAYALAMA

MALZEMESİ

1+1/3 Cup Süt
2 büyük ölçek şeker
2 küçük ölçek tuz
3.5 ya da 4 cup un
2 büyük ölçek sıvıyağ
2 ya da 3 büyük ölçek süt
2 küçük ölçek instant maya

Yapılışını BURADAN bulabilirsiniz. Ekmek makinesi tarifleri için kaynak BURADA ve BURADA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar