ADRESLERİM

ADRESLERİM

17 Mart 2011 Perşembe

Velibah



Canım babam için velibah yaptım,(nur içinde yatsın canım annemin yaptığı gibi olmasa da yine de fena olmadı).Ben yaptım canım babam pişirdi.Bunu yapmak için gerekli malzemeler:
İçi için:
  • Haşlanmış patates
  • Tuz
  • Karabiber
Üstüne :
  • Zeytinyağ ya da tereyağ
Hamur için:
4 -5 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
İnstant maya
kıvama gelene dek ılık su

Hamur yoğurulu,kabarması için beklenirken patates haşlanır,haşlanan patatesler ezilir,tuz ve az karabiber atılır,soğuması için bir kenarda bekletilir.Kabaran hamurdan küçük bezeler alınır,elle az açıp patatesten içine konur,kapatılır,beze yapılıp ince açılır.Teflon tavada iki tarafı da pişirilir.Pişen velibahlar üst üste konur sadece üstler yağlanır,altı bir öncekinin fazla yağını alır.
Yağlanmazsa kuru oluyor,yağ pamuk gibi yapıyor.Çerkez böreğidir,çay yanına güzel oluyor,denemeye değer bir tarif.
Afiyet olsun
Bu tarifi pasasofram için gönderiyorum,kolay gelsin arkadaşıma,birbirinden güzel tariflerle etkinliğe katılanların ellerine sağlık,huzurlu güzel günlerimiz olsun,sevgiler

1 yorum:

  1. merhaba canım.ellerine sağlık.ben de çok severim velibahı.benim eşim çerkez.bizde çok yaparız bu hamur işini.patatesin içine peynir de koyuyoruz.şimdi görünce canım bir çekti ki sorma... :))afiyet olsun arkadaşıma.sevgilerimle.hoşçakalın...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar