ADRESLERİM

ADRESLERİM

30 Nisan 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı Kapuska


Öğrencilik yıllarımda daha ekonomik sıcak yemek olması sebebiyle okuldan yemek kartı alırdım.3 çeşit yemeği çok ucuza yiyebiliyordunuz.Evden uzakta olunca da benim için bulunmaz bir nimet oluyordu bu yemekler,annemin yemeklerini tutmasa da çeşitli olması sıcak olması ve ekonomik olması cazip kılıyordu….
Kapuska çıkardı bazen,nimettir diyerek kendimi zorlayarak yerdim.Bu blog işine başlayınca bir bloger arkadaşımda gördüm yıllar sonra,öyle bir anlatmıştı ki,gidip lahana alıp gelmiş,heyecanla pişirmiştim.Yeme faslına gelince çekinerek ağzıma ilk alışımı hatırlıyorum ve sonra mest olduğumu….o günden beri bizim evin sevilen yemeği oldu,fırsat buldukça pişiriyorum.

MALZEME

LahanaYağ
Soğan
Patates
Domates
Salça
Tuz
Pirinç


YAPILIŞI

Ölçü vermiyorum,siz neyi çok seviyorsanız,arttırabilirsiniz.Ben düdüklü de yaptım,8 dk da pişti.Tencereye yağ ekledim,minik doğradığım soğanları ekledim.Şeffaflaşınca minik doğradığım patatesleri ekledim,biraz da öyle soteledim, ince doğradığım lahanaları ekledim.Kabuksuz domatesleri,tuzu ilave ettim.Salçayı sulandırdım,lahanaların üstüne döktüm.Lahanaların üstünü 2 parmak geçene kadar su ekledim,kapağını kapattım.2 derece de pişirdim.8 dk da tam pişmiş olarak servis yaptım.Muhteşem oluyor.Arzu ederseniz limonla da yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Kış mevsiminin vazgeçilmez yemeği bence...Çok renkli gözüküyor.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bence de kis mevsiminin sevilen yemegi.Kapuskayi ben de cok severim,bi de yanin da aaci biber tursusu mimmm ellerine saglik canim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar