ADRESLERİM

ADRESLERİM

1 Mayıs 2011 Pazar

Bulgur Köfteli Yeşil Mercimek Çorbası


Bu tarifi kalp kurabiyemde görünce uzun zamandır yapmadığımı ve özlediğimi farkettim.Sağolsun hatırlattığı için,ellerine sağlık güzel arkadaşımın.Ben havuçsuz yaptım,havuçları vermedi minik şekerlerim,yemişler ben köfteleri hazırlarken,olsun,canları sağolsun,böylede fena olmadı.

MALZEMELER

  • 1 sb yeşil mercimek
  • 1 adet kurusoğan
  • 2 çorba kaşığı salça
  • Tuz
  • Sıcak su

Köfte İçin

  • 1 sb köftelik bulgur
  • 1 sb sıcak su
  • 1 yumurta
  • 3 tepeleme çorba kaşığı un
  • Tuz,karabiber,kimyon ve köry

YAPILIŞI

Mercimekler yumuşayıncaya kadar haşlanır,bir kenara alınır.Mercimekler haşlanırken köfteler hazırlanır.Köfte için bulgurun üstüne sıcak su dökülüp ağzı kapatılarak bekletilir bir kenarda.Yumuşayan bulgurlara yumurta,un ve baharatlar eklenip yoğurulur.Bir kaseye su konur,fındık büyüklüğünde parçalar alınarak köfte için yuvarlanır.Elinizi suya batırıp yaparsanız daha kolay oluyor.Unlu tepsiye yapılan köfteler konulur.

Bir tencerede yağda soğanlar şeffaflaştırılır.Tuz ve salça eklenir.1.5 lt sıcak su eklenir,mercimekler eklenir.Ben mercimeğin suyunu süzmedim.Üstünü 1.5 lt ye tamamladım.Köfteler atılır,tuzu kontrol edilir.Köfteler pişince altı söndürülür.Tereyağ eritilir,nane ve pul biber atılıp altı söndürülür,çorbanın üstüne servis yaparken dökülür.

Ben havuç yerine sivribiber kullandım.Bulgur,yeşil mercimek,biber ,zeytinyağ hepsi buradan bahçelerden olunca lezzeti farklı oluyor biraz,tavsiye edebileceğim bir çorba…

Afiyet olsun…

Arkadaşımın sayfasındaki diğer güzellikler için BURADAN da ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar