ADRESLERİM

ADRESLERİM

30 Eylül 2011 Cuma


Komşumuz bahçesinden toplamış sağolsun,pazardan alınanlara tadı hiç benzemiyor,bir kaç tane yediğinizde içindeki doğal şeker yetiyor.Teşekkür ediyorum burdan tekrar komşumuza,sağolsun bizi unutmadı,getirdi.

İncirin faydalarını sizlerle paylaşmak istiyorum:İncir yüksek miktarda vitamin,mineral ve protein kaynağıdır.Demir,kalsiyum,fosfor,magnezyum,potasyum mineralleri,A,B1,B2 gibi vitaminler içerir.Kurutulmuş incirde kalsiyum miktarı 4 kat artar.

  • İçeriğindeki fasfor ve kalsiyum sayesinde kemik ve diş sağlığı için yararlıdır.
  • Hücrelerin yenilenmesini sağlar.
  • Sindirimi rahatlatır.
  • Kuru incirde özellikle POLİFENOL ,en çok tüketilen 12 meyvenin toplamından çok fazladır,100 gr incirde 1090-1100 miligram polifenol bulunuyor. Polifenoller kanser önleyici maddelerdir.Ayrıca kandaki yağların damarlara ve kalbe zarar vermesine de engel olurlar.
  • İncirin yapılan deneylerde tümörleri 11 günde yüzde 39 oranında küçülttüğü saptanmış.
  • İncirde bulunan benzaldehitin antikanserojen etkinliğe sahip alduğu tesbit edilmiştir.
  • Yüksek lif oranına sahiptir.Kolestrolün kana karışmadan vücuttan atılmasını gerçekleştirir.1 tane kuru incir 2 gr lif sağlar.Bu da günlük ihtiyacın yüzde 20’si dir.
  • Kötü kolestrolü düşürür.Kuru incirdeki omega-3 kolestrolü azaltmakla birlikte beyin ve kalp sağlığı için de faydalıdır.
  • Gut hastalığı için önemli olan FİSİN adlı enzimi içerir.
  • Kansızlığı önlemede birebirdir.Özellikle kuru incirin kan yapıcı özelliği vardır.
  • İnsan beyni enerji için yalnızca glikozu kullanır bu da incirde fazlasıyla bulunur.
  • Balgam söktürücü etkisi olduğundan boğaz ağrısı,öksürük ve bronşit gibi rahatsızlıklarda tüketilmesi gerekiyor.
  • Ciltteki yaraların hızla kapanmasını sağlıyor.
  • Zeytinyağına batırılarak yenildiğinde basura iyi geliyor .
  • Kabızlığı önlüyor.

İster kuru,ister taze,istersenizde reçel yaparak tüketebilirsiniz.




İncir Reçeli yaptım bir kısmını,1 ölçü inciri 4′e böldüm,makinemin haznesine yerleştirdim.Aynı ölçü ile şekeri incirin üstüne döktüm.Makinenin reçel ayarında çalıştırdım,son 10 dk kala limon ekledim.Karanfili sona yakın bir kaç tane attım.Tadı süper oldu,karıştırdım çıkarınca,cam kavanozlara aldım,ağzını sıkıca kapattım.Eğer makineniz yoksa;

Malzemeler:

  • 1 kg olgun incir
    1 kg toz şeker
    yarım limon
    isteğe göre 4-5 adet karanfil yada çubuk tarçın

Yapılışı:

  1. İncirlerin saplarını kesmeden yıkayıp,tencereye sapları üste gelecek şekilde dizin.
  2. İncirlerin üzerine şekerin tamamını dökerek kapağını kapatın 1 gece bekletin.İncir sulanacaktır.
  3. Kısık ateşte reçel koyulaşana kadar pişirin.
  4. Ocaktan almadan 4-5 dakika önce yarım limon suyunu ekleyin ve bir taşım kaynatarak ocaktan alın.
  5. Karanfil taneleri atın,karıştırın,soğumaya yakın cam kavanozlara koyun,kapağını sıkıca kapatın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar