ADRESLERİM

ADRESLERİM

13 Nisan 2021 Salı

Çocukların Dünyası 1


 Çocukların dünyası bizimkilerden çok farklıdır.Bu karikatürü görünce çocuklarım geldi aklıma,onlarda sanırım öyle düşünüyorlar:))

Öncelikle beslenmeme dikkat ettim:Sağlıksız ve paketlenmiş hiç bir ürün tüketmedim.Hamilelik öncesi ve sonrasında dengeli beslendim.O zamanlar küçük bir tatil kasabasında oturduğum için çok şanslıydım.Dalından ve taze taze sebze meyve bulmam kolay oluyordu. 
Kızımda burnumda tüten çileği duyunca amca oğlu M.Şen kasabada çilek ekenlerden biri olarak,bir kasa çilek göndermişti.Bastıramadığım ekşi erikleri kayınpederim yayladan getirmişti,hani şu en büyük boya kovası varya o boyda bir kovaydı.Sabah akşam erik yedim,beni gören bir tane alıyor,bitiremeden bırakıyordu.Taze bakla ile orada tanıştım.Biz hep pazardan alırdık,rengi koyu,suyu kara kara olurdu.Burada öğrendim , dalından toplayıp pişirince renginin açık yeşil olduğunu,tadının muhteşem olduğunu,sabah öğle akşam bakla yedim,domateslisi,kavurması,sadesi derken doyamadım,o zaman öğrendim kansızlığa iyi geldiğini ve hamileliğim boyunca hiç kan ilacı kullanmadım.Evim deniz kenarındaydı,balıkları eşim tutuyordu,keçi sütü,katkısız yoğurt derken güzel bir hamilelik geçirdim.
Birkaç aylıkken eğitimlere,etkinliklere,sohbetlere başladım.Sürekli konuştum,anlattım.Hayallerden,çiçeklerden,güzel şeylerden bahsettim,masallarla uyuttum,hamilelikte onlar için yazdığım ninniler söyledim.Biraz daha büyüyünce sorulara ve günde 5 kelime çalışmaya başladık.Önce ; bu masa bu kapı bu top gibi gösterdim,sonra sordum bu kapımı sonra hayır işaretini gösterdim sonra kapıda aynı soruyu sordum evet işaretini gösterdim.Sonraki gün kucağımda ben sordum onlardan cevap bekledim işaretlerle,nihayet sürünmeye başlayınca kapı nerde soruları başladı,sorduklarıma sürünüp giderek cevap verdi,konuşmaya başlayınca kelime çalışmalarımız dille olmaya başladı,okula başladığında Sakine hanım,kelime haznesi çok fazla yetişemiyorum diyecek kadar faydasını gördük.Kıyafet seçerken bu mu olsun bu mu sorularım da aynı yoldan ilerledi.İlk deneylerimiz 3 yaş civarında başladı,sitelerimden birinde resimleri paylaşmıştım.Linklerini bir ara yazarım.Renkli yastıklarım vardı. Gün içerisinde;mavi üçgen yastık,kırmızı kare yastık yada yeşil daire yastık isteyerek şekilleri öğrendik.Hergün etüt saati,yemek saati,uyku saati,oyuncak saati,hikaye saati,mutfak saati yaptık.
Devam edecek.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar