ADRESLERİM

ADRESLERİM

21 Eylül 2008 Pazar

BÖREK ÇORBASI tarif no:8

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:8

TARİF GÖNDEREN:http://yapraksarma.blogcu.com/



BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..



Photobucket Photobucket

İftar etkinliğinin 4.haftasını http://hobievigardenya70.blogspot.com/

arkadaşımız yapmaktadır.Bende geçde olsa katılmak istedim.Size öncelikle hem masaya hemde yere hazırladığım soframdan çok acele çekilmiş resimler koyarak başlıyorum.

Yemek menümüzde

Zeytinyağlı dolma

Börek çorbası

Mercimek çorbası

Yufka ile yapılmış su böreği

Çiğ köfte

Lahmacun vardı.Ben size Börek çorbasının tarifini vereceğim.



Photobucket

MALZEME LİSTESİ

Hamuru için

Dilediğiniz kadar un su ve az tuz ile yoğuruyoruz.Hazır bekliyor.

Hamurun içi

300 gr.kadar kıyma

2 adet minik soğan

tuz

karabiber



Kıymayı doğradığımız soğanla ,tuz ve karabiberle karıştırıp harç elde ediyoruz.Daha sonra açıp şerit halinde kestiğimiz hamurların içine azar azar koyup zarf yapıyoruz.Daha sonra hava sıcaksa geniş tepsilerde kuruması için bekliyoruz.Değilse fırında biraz kuruyana kadar bekletiyoruz.

Yemeğimizin dışı için



MALZEME LİSTESİ

2 Kg kadar yoğurt(süzülüp tatlandırılacak)

400 gr kadar kuşbaşı et

2 su bardağı kadar nohut

nane

yağ



Etimizi nohutla beraber düdüklüde pişiriyoruz.Piştikten sonra içine mantımızı atıyoruz.Güzelce kaynayıp pişince içine süzdürdüğümüz yoğurdu çalıyoruz.En son olarak yağda nanemizi yakarak üzerine gezdiriyoruz.Afiyet olsun.Unutmadan yufkalı su böreğinin tarifinide sonra vereceğim.

Mantıyı yaparken kuşburnumda yardım etti.Valla yuvarladı yuvarladı garip şekilli şeyler yaptı ama çok emek verdi.Tabi Selinimde.

Photobucket

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar