ADRESLERİM

ADRESLERİM

20 Ocak 2011 Perşembe

Kestane Pişirelim mi?


Canım komşum çocuklara kestane gönderdi,suyla ıslattık,bıçakla kestik ve tavaya koyduk.Çatlayan yerler iyice ayrılmaya başlayınca bir iki denemeyle piştikleri kontrol edilerek çocuklara verildi.

1991 kışıydı,Konya Selçuk Üniversitesinde okurken ev tutmuştum son sene,akşamları mevlana caddesinin girişinde köşede kestaneciler olurdu,1 TLya bir kesekağıdı kestane alır,yiye yiye eve dönerdim,evim yakınlarında olduğu için hem yürüyüş yapmış olurdum hem de kestaneleri o akşam yalnız bırakmamış mideme yerleştirmiş olurdum,nedense bugün öyle koktu bu kestaneler burnuma,özlemişim o günleri,teşekkür ederim canım komşum…

Kestanelerin faydalarını yazmadan geçmek istemedim.

Besleyici ve kalori değeri yüksek bir besindir.

B1, B2 ve C vitaminleri açısından oldukça zengindir.

Kestanede bol miktarda yağ ve protein bulunmaktadır.

Potasyum, fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir, sodyum minerallerini de içermektedir.

Bedensel ve zihinsel yorgunluğu giderir.

Hastaların iyileşmelerini hızlandırır.

Kandaki kolesterol oranını düşürür.

Kan dolaşımını düzenler ve hızlandırır.

Varis ve basur şikâyetlerini azaltır.

Karaciğere ve mideye de faydalıdır.

İshali keser.

NOT:Bütün bu yararları yanında kestane, yüksek tansiyon ve damar sertliği şikâyeti olanlara ve şeker hastalarına tavsiye edilmemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar