ADRESLERİM

ADRESLERİM

21 Ocak 2011 Cuma

Tarhana Çorbası


Küçükken İstanbul Sarıyer'de oturan dayımlara giderdik,yengem kendi yaptığı mayalı tarhanadan çorba yapardı,mayalayıp fıçılara koyarmış,yaş olurmuş,kaşık kaşık alır pişirirmiş,mama gibi krema gibi bir şey olurdu ve severdim o zamanlar o tadı,daha sonraları annem mayalı tarhana yapmaya İzmit'te başladı.Annemin yaptığı tarhana yapıldıktan sonra parçalara ayrılır,kurutulur daha sonra kalburdan geçirilerek ufaltılırdı.Edirne Keşan'a gittiğimiz sene pişirerek yapmaya başladı,domates,salçalık biber,nohut,patlıcan,un,yoğurt karıştırılarak pişirilir,un yardımıyla katılaştırıldıktan sonra kalburdan geçirilir daha sonra kurutmaya bırakılırdı.
Canım annemi kaybedeli neredyse 1 sene olacak,mekanı cennet olsun annemin ve tüm hayatta olmayan annelerin,tarhana burnumda tüttü sanki,hamurunu yapmasını hiç denemedim yapmaya niyetlenince kardeşimle telefonda görüşürken gelinimizin tarhana yaptığını öğrendim.Sağolsun 1000 km rağmen unutmamış bana da göndermiş.
Tarhana pişirdim,evimde sadece ben çok severek içerim diğer üç fert beni çok sevdiğinden içerler:))
Tarhanayı pişirirken kişi sayısının yarısı kadar tarhana koyuyorum,üstüne su ekliyorum,biraz bekledikten sonra altını yakıyorum.İçine salça,kimyon,tuz,sarımsak ve yağ ekliyorum.Piştikten sonra blendırdan geçiriyorum.Nane atıp servis yapıyorum.
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Benim annem de tarhanayi kendisi hazirlar, parcalara ayirir, kurutur ve elekten gecirirdi, maalesef o da sizin anneniz gibi rahmetli oldu. Simdi evet böyle bir kolaylik var, tarhanin hamurunu yaptiktan sonra posetlere koyup, derin dondurucuda saklayabiliyorsun. Ben daha denemedim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar