ADRESLERİM

ADRESLERİM

13 Ağustos 2011 Cumartesi

41.Tarif Ekşili Kabak



Arkadaşlar bir taşınma teleşıdır gittiğinden ancak kalan tüm yayınlarımı toparlayacağım,affınıza sığınıyorum,malum akdeniz yanıyor,45 derenin üstünde,çamaşırlarımı bir uçtan asmaya başlıyorum,sonuncuda ilk astığıma gidip toplamaya başlıyorum,düşünün artık sıcaklığını,balkonda en fazla 5 dk da banyo yapmış gibi oluyorsunuz,ben de düşük tansiyon var 6 senedir 5-7 de sabit,bir de oruç olup su içemeyince balkonda 5 dk durunca film kopuyor bende,Allah kabul eder inşallah tutulan tüm oruçları,yapılan duaları,hayırlı ne varsa verir inşallah kullarına,amin
Sevgili muhabbet sofrası,muhabbetlerin hiç eksik olmasın,sofran bereketli olsun,yiğenlerini öp benim içinde,yaradan tüm yavrulara,benimkilere de, hayırlı kapılar yazsın,kötülerle karşılaştırmasın,amin
Muhabbet sofrasındaki diğer güzellikler için TIKLAYINIZ lütfen…
“Ekşili kabak yemeğini Ayşe Tüterden öğrendim.
Sanırım Adana’ya ait bir yemek miş.
Yapması çok basit ama çok lezzetli oluyor.
Tabii ekşi seviyorsanız…
Bizim dolapta her zaman haşlanmış nohut olur acil durumlar için.
O yüzden yapım süresi de kısa sürdü benim yemeğimin….”

MALZEMELER:

  • 1 kg. kabak
  • 1 su bardağı nohut
  • Yarım su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 4 domates
  • 1 limon suyu
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz

YAPILIŞI:

Kabakların kabuklarını kazıyıp küp şeklinde doğrayın ve yayvan bir tencereye aktarın.
Üzerine sırayla nohutu ve yeşil mercimeği aktarın.
Domateslerin kabuklarını doğrayıp küp küp doğrayın ve mercimeklerin üzerine ilave edin.
1 çay bardağı zeytinyağını ilave edip tuzunu ayarlayın.
Tencerenin ağzını kapatıp hiç su koymadan ve karıştırmadan kısık ateşte pişirin.
Domatesler saldıkları suyu çekmeli…
‘ diş sarımsağı ince kıyıp limon suyuyla karıştırın ve domatesler suyunu çektiği zaman yemeğe aktarın.
Beş dakika daha pişirip ocaktan alın.
Ilık olarak servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Huzur ve Sağlık Büyük Bir Zenginliktir

Bakılmaya Değer Yayınlar